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 Sujet du message : Record du monde de lancé du poids
Message Publié : 08 Août 2009, 13:13 
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Message Publié : 08 Août 2009, 13:29 
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Inscription : 12 Mars 2009, 23:22
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Localisation : Cuisery 71
:shock: :shock: :shock:

Le mec s'en ai bien sorti?


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Message Publié : 08 Août 2009, 13:44 
Oui, sur la derniere photo, l'on voit qu'il n'est plus dans la voiture. :P


  
 
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Message Publié : 08 Août 2009, 14:03 
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:shock: ça fait peur quand même ...



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Message Publié : 08 Août 2009, 16:01 
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Localisation : Bientôt ailleur
Non il n'a rien le pilote on le vois s'éloigner à pied sur cette photo :
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L'accident c'est passé à Mid-ohio aux USA et la série serait du SSCA T2 mais je ne connais pas et je n'ai pas trouvé plus de renseignement dessus.
Et la une vidéo qui coupe juste avant l'accident.
http://www.youtube.com/watch?v=hvdaMMrm ... r_embedded
Citer :
From the driver

Hey all, here are the pics of my crash at mid-o this wknd. Data said I was going about 95mph when I went off the back straight before 7. Some kind of brake failure. Had brakes for a split second then nothing. Slowed from 130 down to 95. Someone said I flipped about 9 times. Cartwheeled over the gravel trap and catapulted over the tire barrier and then over/through a 18 foot fence and ended up in the spectator area. Officials said they have never seen a car go that far out or seen a crash like that at mid-ohio. I’m completely fine though, just a small bump on head. Can't say the same about the Z. Thanks to everyone out there that helped me out especially cat killer, ralphy and ed.
Yes, i had a hans on. That's what probably gave me the bruise on my forehead. Hans stopped my helmet but my head smashed into the inside of my helmet. I had a racetech seat with wings and head bolsters. Did not have a net on the right. Had a 5 point harness (2 groin belts combine into one buckle). Car never really had a hard impact. Just kept on doing cartwheels over a long distance dissipating the energy. Looking at the in car video looks like instinct took over and i tried turning at the end of the straight so i started flipping almost before i left the concrete. Should of gone off straight into china beach and hopefully had the gravel slow me down b/f hitting tire wall. Thing that bothers me the most is not knowing what happened to the brakes. Childs is conducting a csi investigation. My data showed a 1.2 G slowdown at the 400 mark just like always but only for a split second. Pedal felt good. Then my G's gradually dropped to 0. I remember lifting and pushing in the pedal again and the data showed my G's came back up to .7 then quickly dropped back down to 0 before i turned the car and flipped. I don't ever remember the pedal just hitting the floor. Brake fluid reservoir was still filled after the crash. Looking at the in car video, the car really shimmied at initial braking, almost looking like the rear brakes were working but not the front. Only evidence we have so far is on the front left wheel, the rotor had a weird discoloration and was completely scoured and gouged as if the caliper was stuck. I don't see how this happend though b/f the crash though b/c the car was pretty dead on straight, not drifting to the left as you would expect so maybe it somehow got scoured after the crash. Car does have ABS but I don't think it ever activated. Braking was totally fine going down the keyhole just prior.


Edit : C'est au même endroit ou avait décollé une Aston Martin en AMLS.
En photo :
http://www.autoblog.com/2006/05/23/asto ... ight-bros/
En vidéo :
http://www.youtube.com/watch?v=hl2UUunl ... r_embedded

Mes sources : http://www.lotustalk.com/forums/f223/cr ... san-61500/



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Message Publié : 08 Août 2009, 18:31 
HapimaN a écrit :
Edit : C'est au même endroit ou avait décollé une Aston Martin en AMLS.
Quand j'ai vu cette video pour la premiere fois : http://www.youtube.com/watch?v=hl2UUunlI2Q, j'ai cru que c'etait notre Ragnoti national qui faisait une figure pour se garer. :lol: :lol:


  
 
 Sujet du message :
Message Publié : 08 Août 2009, 18:36 
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ça fait flipper quand même, vive les arceaux ^^



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Message Publié : 08 Août 2009, 23:29 
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Big crach pour la 350z, qd je dis qu'il faut des arceaux même light dans une ture de séries.

:lol: L'aston....try to touch the sky lol


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Message Publié : 09 Août 2009, 11:07 

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Localisation : poitiers (86)
assez impressionant :shock:



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